Veel drukke en gezellige weken! Tijd vliegt voobij - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Bas Rande - WaarBenJij.nu Veel drukke en gezellige weken! Tijd vliegt voobij - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Bas Rande - WaarBenJij.nu

Veel drukke en gezellige weken! Tijd vliegt voobij

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 November 2013 | Anguilla, Anguilla

Vandaag hebben we heerlijk lang uitgeslapen en daar was ik ook echt even aan toe na die drukke dagen op school. In de middag zijn Loes en ik naar Karakter geweest en daar lag het helemaal vol met Nederlanders. Ook wel weer een keer fijn! Hoop gezelligheid. In de avond zijn we samen een hapje gaan eten bij Pineapple Pete. Was erg lekker. Vooraf hadden we garlic bread daarna had ik gamba's en als nagerecht cheesecake! lekkerrrr!

Zondag heb ik in de morgen eerst heel hard aan school gewerkt. Ik wil de meeste dingen voor school klaar hebben voordat Arin hier is. In de middag ben ik met Carolien naar Flamingo beach geweest. Dit lag bij een hotel en je had hier een mooi zwembad bij. In de avond was het Beach party aan de Franse kant. Eigenlijk iedereen ging hier wel heen dus het was erg groots opgezet. Beste feestje die ik hier op het eiland gehad heb. Met een drankje, leuke muziek, leuke mensen lekker met je blote voeten in het zand helemaal los gaan!

Maandag was het St. Martin's day. Een dag vol leuke activiteiten, optredens, parade, lekker eten etc. (een klein beetje vergelijkbaar met Koninginnedag in Nederland) Eerst zijn we eten gaan halen op een plek vol eettentjes van vele verschillende eilanden hier in de buurt. Er was leuke muziek, er stonden ook twee grote luchtkussens en veel gezelligheid. In de middag zijn we doorgereden naar Philipsburg want daar kwam een Parade voorbij met die Caribbean drums en veel mooi verklede mensen. Echt het Caribbean gevoel! In de avond zijn we naar Carnival Village geweest. Dit is een soort festival terrein die er het hele jaar vast staat met tentjes eromheen en een groot podium voor optredens. Er waren optredens, veel muziek en aan het eind van de avond erg mooi vuurwerk! Dit zijn de momenten dat je volop geniet samen met vrienden van hier en je steeds bedenkt: IK BEN OP SINT MAARTEN!!

Maandag was een speciale vrije dag maar dinsdag is het weer back to business. Hele dag weer voor de klas gestaan. Leuk om te horen wat de kinderen vertellen over de feestdag en over het weekend. In de avond zijn we naar de film 'captain Philips' gegaan. Goede film!

Woensdag lange stagedag door de vergadering die erachteraan komt. We hebben elke woensdag vergadering en dan heb je de ene week staff vergadering met het hele team en de andere week bouwvergadering. Vandaag was het bouwvergadering en aangezien Loes en ik al onze projecten in de onderbouw hebben gedaan en voor de onderbouw zijn hebben we hier onze presentatie gegeven over het project. Was erg fijn en collega's waren erg enthousiast. In de avond kwamen de koning en koningin in de Carnival village langs want daar was een speciaal optreden verzorgd door de mensen van Sint Maarten. Was erg leuk en ik heb het koningspaar van nog geen meter afstand kunnen zien!

Donderdag was alweer een vrije dag voor Loes en mij. Nog maar drie dagen en dan is Arin hier! in de morgen weer heel veel aan school gewerkt voordat Arin hier is. In de middag ook lekker met Anke geskypt. Doet me goed en is erg gezellig altijd! Echt gek dat je elkaar van jongs af aan elke week, misschien wel elke dag ziet en dan ineens bijna 6 maanden niet. Dit mis ik heel erg! In de avond hebben we weer lekker Chinees gegeten(veel en goedkoop, daar hou ik van!) en daarna een filmpje gekeken thuis.


Vrijdag was de schoolfotograaf weer op school en was onze klas aan de beurt! De klas van Loes werd gisteren gefotografeerd maar toen waren wij vrij dus ik was erg blij dat de fotograaf op een dag kwam dat ik er was! Zie foto! In de middag hadden we personeelsuitje en hadden we met het hele team een barbeque op het strand. Was echt heel gezellig en heb veel kunnen kletsen met collega's. We hebbben de stoelendans gedaan en het spelletje 'Who's the man'. Ik zat met Jorieke en Cindy in een team en natuuuurlijk hebben we dik gewonnen van die andere vier teams haha! Wij spelen in Nijmegen met vrienden altijd Who's the man dus ik was PRO! In de avond hebben Loes en ik rustig aan gedaan want morgen gaan we vrijwillig meedoen met de awareness march.

Zaterdag heel vroeg op om mee te lopen met awareness march voor mensen met een beperking. Kinderen van onze school en vele andere scholen liepen ook mee dus daar moeten ook leerkrachten aanwezig zijn om de school te representeren. Eerst parade gelopen en daarna begon het sportevenement waar alle kinderen een leider kregen(iemand in een rolstoel) en wedstrijden gingen doen tegen andere scholen. Ik heb foto's gemaakt en ze heel hard aangemoedigd. Mooi om te zien want de kinderen waren erg enthousiast en betrokken. En ja hoor, de Sister Reginaschool werd nummer 1 van de 5 met een hele grote trofee! Daarna lekker naar Flamingo Beach geweest met Loes en nog even uit kunnen slapen . In de avond zijn we Bij Jorieke en Geanne wat gaan drinken en daarna zijn we uitgegaan bij Le Shore. Een mooie hippe club aan de Nederlandse kant waar ze erg goede muziek draaien. Een nadeel is dat je heel veel moet betalen voor een drankje. Ik bestelde een biertje en een witte wijn en was zo 13 dollar (bijna 10 euro) kwijt! Maar dat mocht de pret niet drukken, het was een super gezellige nacht. Morgen Arin ophalen van het vliegveld.

Vandaag Arin opgehaald van het vliegveld. En wat was ik blij toen ze door de Gate kwam!! Cadeautjes van Anne, Fleurien en Arin gekregen! Heel leuk, ik heb hier geen sinterklaas maar toch krijg ik meer sinterklaas cadeautjes dan ooit van iedereen. Arin heeft even gedoucht en daarna hebben we een hele eilandtour gedaan. Ik heb alles laten zien en Arin keek haar ogen uit haha. Veel mensen (en ik eerst ook) hebben een heel ander beeld van Sint Maarten. Uitspraken als ' je hebt hier gewoon geen voet- en fietspaden!' en 'Wow, het is echt veel grote dan ik dacht!' waren typisch! Eerst Phillipsburg, Toen op de berg uitzicht over het eiland, Daarna door naar een plek waar ze zee-egels vast mocht houden, Daarna een hele tour over het Franse gedeelte, Toen hebben we een drankje gedaan aan het strand bij Karakter met muziek erbij (erg gezellig)! In de avond hebben we gegeten en zijn we vroeg in slaap gevallen. Arin was kapot en moest even wennen aan een andere tijdzone.

Maandag bleef Arin nog thuis van stage om lekker uit te slapen en bij te kleuren bij ons op het dak. Loes en ik waren vroeg klaar dus waren rond half 2 in de middag alweer thuis. In de middag zijn we naar Oriënt Bay gegaan waar we lekker op het strand hebben gelegen. In de avond wilde we een drankje gaan doen in Simpson Bay maar toen kwam Carolien op bezoek en zaten we zo gezellig samen met een drankje en een hapje dat we hier zijn gebleven.

Dinsdag ging Arin met mij mee naar stage en de kinderen waren erg enthousiast! 'Twee juffen en één meester!'. Arin is helemaal verliefd geworden op de kinderen en het was een leuke stagedag. In de middag zijn we naar Marigot (hoofdstad Franse gedeelte) gegaan. We hebben lekker geluncht bij the French bakery en zijn daarna een kijkje gaan nemen bij het Franse Fort William voor Arin. In de avond zijn we uit eten gegaan met Loes, Cuff, Carolien en Daphne. We hebben sushi gegeten en ik vond het echt heel erg lekker! (Niet gedacht) Het was een erg gezellige avond. We hadden een bon voor dinsdag dat je voor 50 % kon eten. Daarna hebben we Jorieke opgehaald en zijn we naar de bioscoop geweest. Ook weer voor de helft van de prijs op dinsdag. Het is allemaal niet zo duur, als je maar goed weet wanneer je moet gaan haha! De film die we eigenlijk wilde zien zat vol dus zijn we naar 'Thor the dark world' gegaan. Toffe film. Daarna snel naar huis omdat het al laat was en we morgen weer gewoon voor de klas moesten staan.
Vandaag is het woensdag en Arin ging weer gezellig mee naar stage. Ik heb vandaag veel gewerkt aan ons project voor toveren die volgende week start. De laatste spullen verzameld voor hoekenwerk en de brieven die van de tovenaar zullen komen versierd met gouden sterren en de toverspullen klaar gelegd. Arin heeft de toets van veilig leren lezen afgenomen dus is ook lekker bezig geweest vandaag. Hop, meteen aan het werk gezet! Daarna zijn Arin en ik samen naar het strand van Karakter geweest. Ik moest eigenlijk naar de vergadering maar ik heb ons schoolhoofd even lief aan gekeken en heb uitgelegd dat Arin er is en ik zoveel mogelijk tijd met haar wilde door brengen. Dit snapte ze en met een deal dat ik terug kom voor de rapportgesprekken in december mocht het! Erg fijn! Na een tijdje op het strand werd het ineens heel donker en kwam er een typische Caribische regenbui over ons heen. Gelukkig kwam Loes net terug van de vergadering met de auto om ons op te pikken. In de avond hebben we Arin meegenomen naar een bbq tentje naast de weg (typisch Sint Maarten) waar we lekker hebben gegeten. In de avond zijn we uit geweest bij Tantra in Maho. Hele nacht gedanst en flink los gegaan.

We gaan nog snorkelen, hiken, een zipline van de berg, veel naar het strand, een Sunset tour op de boot, naar Pinel (onbewoond eiland), Cherie's (Show), La bamba (salsa dansen), klm vliegtuigen spotten van dichtbij en nog veeeel meer. Nu nog 1,5 week genieten met Arin en dan zal mijn volgende reisverslag weer verschijnen. Dit was het reisverslag weer! De tijd gaat hier zo snel! Vind het nu al jammer om naar huis te gaan.

Bye Bye!

  • 21 November 2013 - 18:35

    Mam:

    He bas mooi verslag weer met veel mooie verhalen.Wat leuk dat niet alleen Arin maar ook onze koning en koningin jou daar komen bezoeken.Nou kun je allerlei leuke uitstapjes gaan maken met Arin.Wat leuk dat Arin gewoon bij jullie opschool mag meehelpen de kindjes zijner blij mee zo te zien op de foto.Het begint nu echt af te tellen voor jou en voor mij ook.Ik moet steeds denken wat zal het wennen zijn voor jou als je weer thuis bent.Het uitzicht vanuit jou kamertje in Nijmegen op een regenachtige winkelstraat.En het uitzicht vanuit je slaapkamer hier thuis niet op het strand maar hooguit op de vijver van de buren.En in plaats van bbq en drankje op het strand boerenkool met worst.Maar het weerzien van familie en vrienden zal ook weer leuk zijn.Maar zo ver is het nog niet eerst nog plezier maken met Arin en al je vrienden daar.We kijken weer uit naar je volgende verslag .Geniet van alles wat je nog meemaakt groetjes mam

  • 21 November 2013 - 18:59

    Anke:

    Hoihoooi,

    Hé tante Christien zeg dat nou niet dalijk komt hij niet meer naar huis haha!
    Denk maar vooral aan alle familie en vrienden die je dan weer ziet =D

    Super leuk verslag weer Bassie, heb het weer met hele grote glimlach gelezen, en zeker dat stukje over mij! Kei lief! Ik mis onze gezellige en hilarische momenten ook echt, ik mis zelfs alle klungelige momenten haha

    Heel veel plezier de komende week samen met Arin, echt leuk dat je haar alle plekjes van het eiland mag laten zien! Ik ben ook zooo benieuwd!

    Enjoy!!!! Xxx Anke

  • 21 November 2013 - 19:21

    Carolien:

    Wat ben je toch een lekker positief ding! Ben blij met m'n buurman! Xxxx

  • 22 November 2013 - 01:11

    Tante Carin:

    O bas
    echt niet normaal alles wat we horen en te zien krijgen het wordt steets mooier stik jaloers man.
    en dan ook nog ons koningspaar van zo dichtbij mee maken tjonge jonge heb jij trouwens die foto van zo dichtbij kunnen maken?
    hier kabbelt het leventje gewoon door ,ook goed natuurlijk en marlou is vandaag verlost van haar kwelgeest de niersteen gelukkig was echt niet meer leuk hoeveel pijn ze had nu maar hopen op een voorspoedig herstel en dan gaat ze verhuizen naar geffen. Het huis wordt al erg mooi.
    Maar voor jou begint het nu toch ook echt op te schieten en vindt het ook erg leuk je weer in levende lijfe te zien hoor en vooral voor jullie mam. blijf nog heerlijk genieten super tijd samen met arin en tot snel horens.
    liefs en xxx van ons allemaal doei doei.

  • 25 November 2013 - 15:06

    Tante Dorettie:

    hoi hoi Bas, ik heb al een hele tijd niets late horen, maar lees je verslagen met heel veel plezier. Super wat jij daar allemaal meemaakt man. Het eind van je prachtige stage komt al snel inzicht, maar alles wat jij daar beleefd en gezien heb, neemt niemand je ooit nog af. toch zijn we hier in ons koude kikkerlandje ook weer heel blij om je te zien. Geniet nog lekker van je tijd daar samen met je vrienden en collega's en tot horens. Lieve groetjes van ons allemaal

  • 27 November 2013 - 00:13

    Hanny:

    Hallo Bas,

    Ik lees wel dat het je het nog wel uit kunt houden daar.
    de toverweek wordt een groot feest, ik kan me daar wel wat bij voorstellen!
    Moet je ook nog een verslag maken van al je opdrachten?

    Succes, geniet van je cadeautjes en vrienden en vooral ook van de zon

    De tijd vliegt dus carpe diem!

    Gr. Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 28511

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 28 December 2013

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: