De eerste dagen Sint Maarten - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu De eerste dagen Sint Maarten - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Sint Maarten

Door: Bas van de Rande

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 September 2013 | Verenigde Staten, Philipsburg

Dinsdag 10 september begon het avontuur voor mij en mocht ik eindelijk naar Sint Maarten!
Op Schiphol aangekomen zagen we gelijk dat wij de enige vlucht waren met een uur vertraging dus dat begon al goed. Maaaarr... dat betekende wel dat we nog wat langer de tijd hadden om afscheid te nemen. De vlucht naar Sint Maarten ging heel snel en goed ( 3 films gekeken en we waren er!)
Op het vliegveld stond onze huisbazin al bij de uitgang te wachten en nam ons mee naar de appartementen waar we zouden verblijven. Het is een heel gezellig en knus appartement. Loes en ik zitten naast elkaar en er zit een tussendeur tussen ons appartement dus eigenlijk zitten we samen en dat vonden we wel erg fijn en gezellig. We hebben beide een keuken en delen de badkamer. Alles netjes en schoon en als we iets nodig hebben dan hoeven we maar aan te kloppen bij Althea(huisbazin) en ze helpt ons. We zitten met 5 appartementen naast elkaar met een grote lange soort van veranda ervoor waar we vaak gezellig gaan zitten. Naast ons zit ook een Nederlandse juf die hier op Sint Maarten werkt. Zij heeft ons al veel kunnen vertellen over het eiland.
Althea nam ons op dag 1 meteen mee voor een rondleiding en naar de supermarkt voor boodschappen. Er liggen hier Amerikaanse producten(GROOT) en Nederlandse producten. Ik had gelijk een pot Calve pindakaas te pakken, ik weet het... kan er niks aan doen. De boodschappen worden hier ook voor je ingeladen bij de kassa en dan laden ze het ook weer uit in je auto, chill! Ook moesten we voor het eerst dollars pinnen omdat Althea de huur van app. en auto contant wilde hebben. Voelde me even heel rijk met al dat geld in mijn handen.

Op dag 2 kregen we onze eigen huurauto dus dat was wel heel fijn. Het is een Hyundai Getz en is dus niet te groot en rijdt prima! Het is een automaat, even wennen maar het rijden gaat goed! (Bedankt pap!) Om 10 uur gingen wij naar onze stage school om kennis te maken met de collega's en onze mentoren. We kregen een rondleiding door alle klassen en hebben rond de tafel gezeten met het schoolhoofd. Ik krijg groep 3 en heb een hele leuke juf als mentor. Er zijn ook veel Nederlandse leerkrachten die tijdelijk op de Sister Regina school werken. We beginnen maandag met onze eerste stagedag en zijn er dan op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. De school begint om half 8 dus dat betekend dat wij om 7 uur aanwezig moeten zijn. We zijn elke dag wel om half 2 klaar (mits er geen vergadering is) dus dat is weer een voordeel! Er is wel een dresscode op school dus dat betekend dat ik nog een pantalon moet kopen en een t-shirt, blouse of polo zonder opdruk. (spijkerbroek mag niet, alleen op vrijdag) de discipline is erg mooi om te zien.
In de middag hebben we een eilandtour gedaan met de auto en hebben we veel mooie plekken gezien. Veel gelachen om Loes die in het begin moeite had om zonder koppeling te rijden. (Ze had vaak de rem te pakken haha maar gelukkig ging het na een tijdje veel beter.) We hebben al een stuk van het franse gedeelte gezien en bijna alles van het Nederlandse gedeelte.
In de avond zijn we samen met Carolien (onze buurvrouw) een drankje gaan doen en dat was erg gezellig! Ze heeft ons de leuke plekjes, supermarkten, eettentjes, de wasserette etc. allemaal laten zien met als hoogtepunt de top van een berg waar je heel mooi uitzicht hebt over Philipsburg bij nacht, echt top!

• 12 September 2013 - 16:44

Michelle:

Wauuuuuuuuuuw Bas, wat suuuuuper leuk om te lezen! Klinkt als een geweldige eerste paar dagen. Haha, en groot gelijk met je pindakaas. Je bent niet voor niets een hollander ;-)
    Is het erg duur allemaal of valt het wel mee? Hopelijk valt alles mee qua prijs!
    Fijn ook dat de huisbazin jullie zo warm (denk ik?) ontving! Erg lief :)
    Kun je er leuk uiteten/drankjes doen/uitgaan?
    Geniet van het weekend! Op naar het volgende verhaal ;-)
    Xx Michelle

• 12 September 2013 - 18:20

Je Vader:

zo te lezen is het allemaal erg vervelend daar ,maar je moet je er toch maar door zien te slaan (haha)
    ik ben blij dat je het leuk vind ,dat komt wel goed met jullie daar
    als ze nog schilderwerk hebben daar laat het dan maar even weten ,ben ik er zo
    geniet ervan en tot ziens

• 12 September 2013 - 19:20

Laurien:

Hee Bas,

Dat klinkt allemaal fantastisch zeg. Vind het ook zo leuk dat het op vrijdag casual Friday is!
    Geniet van alle avonturen die je vast gaat beleven.
    liefs Laurien

• 12 September 2013 - 20:33

Tante Dorettie:

hoi hoi Bas, super om te lezen dat je eerste indruk alvast goed is.
    en een groep 3, leuk man om met die kleintjes te werken.
    ga er maar lekker van genieten en tot het volgende verhaal en
    misschien een paar foto's.

Lieve groetjes van ons

• 12 September 2013 - 21:31

Tante Carin- Ome Hennie En Kids.:

hey die bas
    wat leuk om te lezen hoe jou eerste indruk van sint-maarten is,
    en fijn dat je een fijne woonomgeving hebt.
    en de winkel tja we blijven hollanders pinda kaas, drop en chocolade
    echte lekker bekken. En na turkey is het fijn dat dit daar wel is.
    En groep 3 heerlijk die kleine aapjes daar kun jij wel weg mee.
    Nou bas heel veel sucses en plezier en we kijken alweer uit naar jou volgende
    verslag en net als tante dorettie misschien wat foto's.
    tot snel.

xxxxx van ons allemaal.

• 13 September 2013 - 10:07

Anke:

Wauw klinkt echt super Bas! Zo te horen ben je al helemaal ingeburgerd daar haha!
    Heb op facebook al een paar foto's gezien en ziet er echt heerlijk uit!
    Ben benieuwd hoe je stage gaat worden! Half 8 is wel erg vroeg maar met het vooruitzicht dat je smiddags weer met je billen op het strand ligt lijkt me dat geen probleem haha!
    Nou geniet er van en succes met je eerste stagedagen!
    Xxx Anke

• 14 September 2013 - 10:08

Tanta Dorettie:

Goedemorgen Bas,
    wat vervelend om op zo' eiland te werken bas. ha ha
    het is zo te zien echt een paradijsje.
    heel veel succes voor maandag en tot horens.

Lieve Gr uit Schaijk

• 15 September 2013 - 23:59

Hanny Van Der Steen:

Hallo Bas,

goed om te lezen dat alles naar wens verloopt.
    en goed begin is.........
    veel succes, geniet van alles en laat je inspireren,

Vanuit een regenrijk kikkerlandje,

Warme groet
    hanny

• 16 September 2013 - 14:43

Ineke Zuurmond:

hoi bas wat een avontuur zeg en wat beleef jij veel echt super je heb gelijk geniet er lekker van hoor hier gaat alles goed ik hou je in de gaten vind het super dat je een verslag tikt zodat we jou in de gaten kunnen houden en dat doe ik dan ook ha ha heel veel plezier en genieten hoor gr van ons xxxxx