Het is alweer oktober! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu Het is alweer oktober! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu

Het is alweer oktober!

Door: Bas van de Rande

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Philipsburg

Vandaag is het 1 oktober en start ik alweer in een nieuwe maand. Echt gek dat je hier alweer bijna een maand zit. Ik heb het goed naar mijn zin dus de tijd gaat snel, goed teken! Vandaag weer een les voor de sociaal emotionele ontwikkeling gegeven. Je merkt dat de kinderen hier behoefte aan hebben maar het is soms nog wel moeilijk om het door te voeren. Na school kwam er de vraag of ik bij het koor wilde omdat ze mannen zochten haha! Heel kort: niks voor mij. Ook hebben we maandafsluiting gehad met alle kinderen in de gymzaal waar ze het schoollied en de Sint Maarten song gingen zingen. Echt mooi, kreeg er gewoon kippenvel van om al die kinderen te zien zingen. In de avond zijn we weer naar de bios geweest en hebben we Zambezia gekeken, een animatiefilm over vogels. Erg leuke film. Morgen is het lerarendag dus alle kinderen waren vrij van school. We zaten dus lekker tussen de kids te kijken.

Vandaag is het 'dag van de leerkracht' en moeten we naar een conferentie waar alle leerkrachten heen moeten. Vandaag 7 uur opstaan in plaats van kwart over 6! Heerlijk! We zaten in een hele grote tent en het was echt heeeel erg saai! Alleen maar lezingen gehad en uren lang op mijn gat moeten zitten en luisteren. Naar de wc gaan was gewoon een uitstapje. En wij maar leren dat te lang zitten en alleen maar luisteren slecht is in de klas... Ook was het eten al half op tussen de middag omdat onze tafel als één van de laatste naar het buffet mocht. Slecht geregeld allemaal dus geen succes. Wel veel kunnen kletsen en lol gehad met collega's en andere leerkrachten. Na de conferentie konden we wel een borrel gebruiken dus zijn we naar Green House gegaan om cocktails te drinken. Het was Happy Hour dus we kregen er gelijk 2 per keer HOPPA! (zie foto)

Donderdag betekend vrije dag dus even bijkomen van die lange conferentiedag. In de morgen lekker geskypt met mama en aan school gewerkt. Toch fijn zo'n moeder die alles uitzoekt als je iets in Nederland wil weten, Thanks mam! In de middag zijn we naar Philipsburg geweest en daarna doorgereden naar Marigot (hoofdstad franse deel) waar ik nieuwe kleren heb gekocht. In de avond hebben we pizza laten bezorgen en daarna een kaartje gelegd en geborreld met Carolien. Na het kaarten hadden Carolien en ik zin in ijs dus zijn we naar Carrousel gereden voor een heeerlijk ijsje! Winkels zijn hier over het algemeen tot veel later open dan in NL, echt fijn. (zie foto)

Vandaag is het de laatste schooldag voor de herfstvakantie begint. Nouja.... herfst? Gewoon vakantie dus! En dan is het ook nog dierendag vandaag, echt een feest! Ik ben namelijk een echte dierenvriend zoals jullie weten haha! Kinderen mochten allemaal dieren mee naar school nemen dus het was echt een beestenbende. Gelukkig had mijn klas alleen vissen meegenomen! Maar er liepen ook honden, konijnen, schildpadden, vogels en weet ik wat allemaal meer rond. In de morgen moest iedereen verzamelen op het schoolplein met de dieren zodat ze gezegend konden worden door vader Johannes. God bless the animals, halleluja! Er werden tussendoor ook nog wat kinderen gezegend dus was erg grappig om te zien allemaal. Daarna nog de taalles gedaan en de dag was alweer voorbij. In de avond zijn naar Philipsburg geweest want daar is elke maand een festival op de boardwalk. Was erg gezellig met allemaal muziek, bandjes, een dj en veel drankjes! Daar de hele avond geweest met Carolien, Loes, Koffie en later ook met vrienden van Carolien. Leuk om steeds meer mensen te leren kennen! (zie foto)

Vandaag officieel VAKANTIE! Eerst lekker uitgeslapen en in de morgen helemaal niks gedaan.
In de middag ben ik naar Karakter geweest en heb daar lekker op het strand gelegen. Bij Karakter was nog een kindje uit mijn klas aan het spelen in de zee. Toen hij me zag kwam hij uit de zee gerend en gaf me een knuffel met een hoop verhalen erbij. Schat van een kind. Daarna bij Carolien gegeten en filmavondje gehad.

Verder geniet ik volop van het eiland, de mensen, het weer en mijn stage. Ik zit hier helemaal op mijn plekje. Op de foto's zie je ook nog een foto van mij en mijn mentor van groep 3! Echt een leuke juf waar ik veel mee kan lachen. Ze komt van Curaçao dus voor mij is het erg interessant om een juf van hier te hebben. Zo zie je mooie de verschillen met Nederland. Daarnaast heeft ze zo'n leuk accent waar ik vaak om moet lachen. Ze kan dingen zo mooi zeggen.

Dat was het weer! Ciao!

  • 06 Oktober 2013 - 21:15

    Anne:

    Liefste Bas!
    Super om te lezen zeg! Lekker van genieten daar..
    Ik mis je wel hoor!
    Snel skypen!!
    Dikke kus

  • 06 Oktober 2013 - 22:17

    Michelle :

    Bassieeeeeeee!
    Wat een super leuk verhaal weer. Haha HOPPAAAAA 2 cocktails. Hoor het je zo zeggen. Misschien een lekkuruh kowla erbij?
    Maar wat een leuk verhaal weer! En ja... Een saaie conferentie, dan heb je dat ook eens zo meegemaakt he ;-) verder volgens mij vooral alleen maar genieten van de dingen die je doet en ziet! En de mensen die je ontmoet.. Echt tof!
    Geniet er weer van. Fijne herfstvakantie!
    Liefs,
    Michelle

  • 06 Oktober 2013 - 22:22

    Je Vader:

    leuk om elke keer je verslagen te lezen ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt
    had eigenlijk niet anders verwacht van mijn zoon de wereldreiziger
    ik ben gewoon stinkend jaloers als ik je fotos zie had ik nog maar doorgeleerd {haha}
    nog veel plezier en we spreken elkaar weer
    ps geniet van je herfstvakantie je zal er wel aan toe zijn na al dat borrel -strand- muziek gedoe
    groetjes van iedereen ciao

  • 06 Oktober 2013 - 22:35

    Hennie En Carin:

    hey bassie

    en weer zo een mooi verhaal en ja alweer bijna een maand daar maar wat gaat ie lekkker.
    en ook de vrije tijd wat ga je de herfst vacantie allemaal doen of hadden jullie nog niets gepland?
    voor jullie klaar zijn met de stage hebben jullie volgens ons al alles gezien daar.
    maar bas het is je gegund blijf genieten en leren zoiets maak je niet gauw meer mee.
    en je ziet wel net zoals in nederland krijg jij ook weer zo een mooie tekeningen voor
    MEESTER BAS.en de auto bevalt die ook goed?
    zo ga er weer een eind aan breien wij kunnen jou schrijf kunsten toch niet overtreffen.
    liefs van ons allemaal hier uit schaijk.
    ps marlou en jochem hun huisje is bijna klaar voor jij weer in schaijk bent woont ons
    meisje in geffen wel effe wennen denk ik.
    gr en xxxxxxxx.

  • 07 Oktober 2013 - 09:27

    Roelie:

    Wat een heerlijke verhalen weer,
    Ik heb een dollar jij hebt een dollar wij hebben een dollar haha!
    Geniet ze nog daaro en tot skypes:) dikkr smak!!

  • 08 Oktober 2013 - 18:30

    Hanny:

    Hallo bas,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan want het vliegt voorbij.
    Ik ben benieuwd wat je allemaal aan ervaring meeneemt naar. Nederland; bezoek missen, hy etnetje op school, de bios. bijna te mooi!
    PS werkt Olle ook bij je op school? hij heeft met linde in Afrika stage gelopen.

    het gaat je goed en vier het leven!

    Een warme groet,
    hanny

  • 09 Oktober 2013 - 20:08

    Linde:

    Klinkt goed bas!! Lekker genieten van alle mooie momenten!
    P.s. Doe je meester Olle de groeten;)
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 28549

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 28 December 2013

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: