De vakantie was top! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu De vakantie was top! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Bas Rande - WaarBenJij.nu

De vakantie was top!

Door: Bas van de Rande

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Philipsburg

Het is alweer half oktober, in Nederland begint het echt herfst te worden en daarmee komt ook de herfstvakantie voor de schoolkinderen die nu begint in het zuiden. Voor ons zit de vakantie er alweer op en we hebben er echt van genoten!

Onze vakantie begon op Baie Rouge, een mooi strand aan de Franse kant. Het was veel minder toeristisch en je kon er heel erg mooi snorkelen langs de rotsen. Veel mooie vissen gezien en veel gelachen met Loes. Grap van de dag: Bij de beachbar blies de barman op een soort hoorn. Dus ik zei: 'Loes we moeten uit het diepe water en in het ondiepe blijven want hij blaast op de hoorn!' Loes zei: 'Hoezo dan? Is dat een teken van iets gevaarlijks ofzo?' Dus ik zei: ' Ja ken je dat niet? Dat is bekend over de hele wereld, betekend gewoon dat je niet te diep mag, ik denk vanwege ruwe zee, storm of gevaarlijke vissen ofzo' haha zag Loes even snel richting de kant zwemmen, en ik maar lachen! (Sorry Loes) In de avond zijn we naar een beachparty geweest aan de franse kant op Orient bay. Hier werd ik heel erg blij van want er waren leuke mensen, lekkere drankjes en erg leuke muziek! Flink los kunnen gaan en dit was een erg leuke avond aan zee.

Het is maandag in de vakantie dus dat betekend: uitslapen! Dit hebben we dan ook lekker lang gedaan na al die ochtenden om 06:15 uur opstaan. In de middag hebben Loes en ik een eilandtour gedaan op het franse gedeelte omdat we dit nog niet zo goed kennen. Was erg leuk en mooi. Weer veel nieuwe dingen gezien en ontdekt. Daarna hebben we zelf gekookt en in de avond hebben we film gekeken bij Carolien en Koffie.

We zouden vandaag eigenlijk naar het eiland Pinel gaan maar het was erg bewolkt en het eiland is onbewoond dus als je daarheen gaat is het meer voor het strand. Niet echt fijn met bewolking dus zijn we naar een mooie plek gereden waar je zee egels kunt vasthouden en een heel mooi uitzicht hebt. (no way dat ik die zee-egel heb vast gepakt) Daarna zijn we naar Philipsburg gegaan om in een lokal tentje te eten. Aanrader van Carolien en echt lekker eten. Kwam ook weer een kindje tegen van school die me gelijk een knuffel gaf. Zo leuk want hier zijn ze altijd super blij en enthousiast om je te zien. Daarna zijn we naar het Sint Maarten museum geweest. Heel interessant. In de avond hebben we zelf gekookt en daarna zijn we naar La Bamba geweest. Daar was het Salsa avond. Loes heeft een salsales gedaan maar ik wilde eerst even de kat uit de boom kijken. Ik ben dus lekker aan de zuip gegaan met Carolien. Nu ik weet hoe het gaat en wat ze doen lijkt het me wel leuk om volgende week ook mee te doen. Al onze collega's van school waren er ook dus heb veel gekletst. Heel gezellig.

Deze ochtend eerst weer lekker uit geslapen, daarna naar het strand geweest bij Karakter. Het was helaas weer een bewolkte maar warme dag dus moesten we Pinel nog even uitstellen. In de avond zijn Loes en ik uit eten geweest vanwege de vakantie. Echt heeeel erg lekker bij de franse kant aan de haven. We hadden een leuke ober die ons heel veel korting gaf dus daar waren we blij mee. Ik heb carpaccio als voorgerecht gehad, biefstuk als hoofdgerecht en koffie met kleine toetjes als nagerecht. Daarna naar huis, omkleden en naar Tantra geweest. Een grote club waar we de hele avond lekker gedanst hebben. Leuke avond gehad met veel collega's erbij. Het eiland is klein dus je leert snel mensen kennen.

Vandaag was het gelukkig niet meer bewolkt dus konden we eindelijk naar Pinel! Eerst moesten we naar de Franse kant rijden en daarna nog 5 minuten met de boot naar Pinel. Erg klein maar mooi en onbewoond eiland. We hebben lekker aan de helder blauwe zee gelegen en je kon er goed snorkelen. Ik ben erachter gekomen dat snorkelen toch niet echt mijn ding is... Je zwemt steeds over die riffen met zeewier, veel vissen en zee-egels en is best akelig. (de vissenfobie van mam komt nu ook in mij naar boven haha! Sorry mam!) Na het snorkelen ben ik alleen een stuk gaan lopen op het eiland om het te verkennen. Loes en Carolien bleven lekker lui aan zee liggen. Ik heb de berg op het eiland beklommen en vond het heerlijk om even alleen te zijn. Het leek net even 'expeditie Robinson' want het strand waar ik vandaan kwam was al uit zicht en ik zag alleen maar natuur en de zee om me heen. Echt prachtig! In de avond hebben we lekker spelletjes gedaan. Na al die avonden stappen hadden we nu behoefte aan even lekker thuis met een drankje.

Vandaag (hoe kan het ook anders) eerst lekker uitgeslapen en daarna in de morgen naar de wasserette gegaan om mijn was af te geven. Ik had echt een wasmand vol was en het kostte maar 7 dollar dus dat is ongeveer 5 euro. Een hele berg die gewassen, gestreken en opgevouwen wordt voor dit bedrag is niet duur. Daarna gezellig met Fleurien en Anne geskypt, dit was ook weer even fijn! In de middag een drankje gedaan aan de Franse kant en in de avond zijn we naar een bar geweest waar een show werd gegeven, een soort animatieshow was het waar mensen tegen elkaar moesten dansen met dikke billen en waar mannen een modeshow moesten lopen als vrouw etc. Was erg leuk. Daarna doorgegaan naar The Sopranos pianobar. Daar zat een vrouw uit Chicago achter de piano om liedjes te zingen, ze was erg goed! Ze kon zelfs 'beauty and the brains' en andere Nederlandse nummers! Vet gaaf!

Vandaag zijn we met een aantal leerkrachten gaan paard rijden. We moesten eerst invullen of we het al vaker gedaan hadden dus ik en de mentor van Loes(die het ook vaker gedaan had) hebben beginner ingevuld omdat we bang waren dat we op een rot knol gezet werden haha! Ik mocht op Fuerta en ze was erg mooi en lief! We gingen eerst een tocht over een berg maken met veel rotsen en steile stukken omhoog en omlaag. Ik had soms wel medelijden met die paarden. Tijdens de tocht zei onze gids dat ik op een 'bully' zat. Dat hij vaak anderen hapte en de snelste wilde zijn. (Had dat nou niet gezegd!) De omgeving was erg mooi en ik ben flink verkleurd die middag. Na de berg gingen we door naar de zee en daar gingen we best ver met de paarden in. Was erg leuk om te doen. Ik heb het al heel lang niet gedaan maar gelukkig was ik snel weer gewend aan het paard rijden. (net als fietsen) Fuerta had het super goed gedaan dus ik was ook weer blij. Na het rijden hebben we gezellig een drankje gedaan. In de avond nam Carolien ons mee naar een barbecue restaurant naast de weg wat echt iets van hier is. Hier hebben we Spareribs met salade en Johnny cake (echt Antilliaans) gegeten. Het was echt heel lekker en we zaten alleen maar tussen lokals dus dat was erg leuk. Carolien weet heel goed waar ze lekker en goedkoop eten hebben, waar de mooie plekken zijn op het eiland, waar je in de avond niet moet komen, leuke dingen die je kunt doen op het eiland etc. etc. We hebben eigenlijk een persoonlijke gids!

Vandaag is het zondag dus dat betekend de laatste dag van de vakantie. Ik heb voor de laatste keer uitgeslapen, heb mijn lessen voorbereid en dit verslag getypt. We gaan vanmiddag naar het strand en misschien nog wel even naar de beach party van 6 tot 9 want we moeten morgen weer vroeg opstaan! Over vijf weken komt Arin gewoon al! Time flies when you're having fun!

Ciao!

  • 13 Oktober 2013 - 19:41

    Hennie En Carin:

    Zo bas wat een prachtig verslag heb je weer geschreven en wat heb je weer veel ondernomensamen met loes.
    Ik wist niets van jullie fobie van vissen maar wel snorkelen toch stoer dat je dat doet.
    En het eten jullie komen volgens mij een beetje zwaarder thuis als dat jullie gingen want het klinkt allemaal
    wel heel smakelijk, maar dat dat is niet erg na turkeije was je best wel heel slank. ( goed verwoord zo of niet)
    Zo en de was voor 5euries wou dat dat hier ook zo was bracht ik het iedere week weg.
    Nu nog ff lekker genieten aan het strand en morgen er weer vol tegen aan.
    Sucses weer en op naar jou volgende verslag.
    xxxx en gr van ons allemaal doei doei.

  • 13 Oktober 2013 - 19:42

    Mam:

    Leuk verslag weer Bas.Ik moet wel steeds aan iedereen uitleggen die jou fotos zien dat jij echt ook af en toe moet werken en dat het echt niet alleen maar een lange vakantie is.Trouwens voor de duidelijkheid vissen in een kom heb ik geen moeite mee maar zwemmen tussen vissen en krabbetjes nee dank je niets voor nij.Heb je toch nog iets van mij al is het dan een kleine fobie.Nou zo te lezen ben je weer helemaal uitgerust na deze vakantie vol leuke activiteiten.Veel succes morgen op stage en tot gauw gr mam.

  • 13 Oktober 2013 - 19:49

    Carin:

    hey bas
    Was nog vergeten te vertellen dat Oma en Opa de kaart van jou al hebben ontvangen,
    hier waren ze super blij en trots op.
    En heb jij al post uit nederland ontvangen?????????????
    Ben benieuwd,

  • 17 Oktober 2013 - 22:46

    Anke:

    Haaaa Antilliaan!

    Je begint er al aardig op te lijken qua huidskleur!
    Zo te horen heb je weer een top week gehad en zag op facebook dat je je er toch maar aan gewaagd hebt om te gaan salsa dansen haha! Leuk!
    En waren je paardrij skills nog steeds zo goed als vruuuger?

    We moeten snel maar weer eens skypen want dat is weer te lang geleden!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 01 Dec. 2010
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 28555

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 28 December 2013

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: