2 maanden hier en echt genieten! - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Bas Rande - WaarBenJij.nu 2 maanden hier en echt genieten! - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Bas Rande - WaarBenJij.nu

2 maanden hier en echt genieten!

Door: Bas van de Rande

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 November 2013 | Anguilla, Anguilla

Daar is ie weer! Een verhaaltje vanuit Sint Maarten!

In de middag naar Friars bay geweest aan de Franse kant. Er zijn in totaal 37 beaches hier op het eiland dus we hebben nog genoeg te doen haha! Vanaf Friars Bay ben ik een stukje gaan hiken door een soort bos en door open vlaktes met stenen en dan kwam je uit bij happy bay waar je niet met de auto kan komen. (echt een onbewoond stuk) Was erg mooi en weer een beach om van mijn lijstje te schrappen! In de avond heb ik een hapje gegeten met Cuff Loes en Carolien. Was erg gezellig. Daarna heb ik snel mijn kostuum aan gedaan. We hebben een drankje gedaan bij vrienden van school. Daarna zijn we met z'n alle door gegaan naar Soggy Dollar bar voor de Halloweenparty! Was heel erg leuk en veel mensen die mooi en gek/eng verkleed waren. Je zag echt de gekste dingen voorbij komen. (Je kon dan ook mooie geldbedragen winnen)

Zondag was echt een luie dag en hebben we eerst heerlijk uitgeslapen. In de avond ben ik met Carolien en Cuff naar het Casino geweest om bingo te spelen en ik had prijs te pakken! Super leuk. Het ging meer om het idee want echt groot was hij niet. Cuff, de vriend van Carolien won daarentegen de hoofdprijs van 300 dollar! Daarna heeft hij ons op ijs getrakteerd.

Maandag waren we vrij omdat we hadden gewisseld met donderdag. Afgelopen week op stage was weer top. We zijn weer naar de kerk geweest want dit doen we hier maandelijks met de hele school. Gelukkig hadden we vandaag Father Lukas die veel leuker, sneller en kindvriendelijker was. Ook hebben we deze week atelier gehad waarbij kinderen leuke activiteiten binnen en rondom de school mogen doen. Vorige week heb ik een natuurtocht rond de school gedaan en deze week mocht ik de dansgroep doen! Super leuk, we hebben lekker staan swingen op de liedjes van animatie! Ook hebben we maandafsluiting gehad waar de hele school bij elkaar kwam om te laten zien waar ze afgelopen maand aan gewerkt hadden. We zingen hierbij ook veel (schoollied en eilandlied) erg mooi! Ik heb weer veel lessen gegeven en veel kunnen doen voor mijn projecten. We zijn nu steeds meer bezig met het organiseren van onze themaweek die eraan komt eind november.

Woensdag laat in de avond kreeg ik een kaart binnen en dit bleek de uitnodiging voor opa's feest! Hartstikke leuke kaart, daar hebben we hard om gelachen. Ook weer fijn met Anne kunnen skypen! Mis iedereen in Nederland wel! Donderdagavond nog even naar de sportschool geweest. Ik heb eerst 45 min op de loopband gerend en daarna nog een half uurtje in het buitenbad(in een tropische bui) baantjes gezwommen haha, nat ben je toch al!

Vrijdag was er geen school en moesten we naar een special needs education conference in Maho voor leerkrachten. Helemaal gratis en een dag vol workshops die leerkrachten moeten volgen. Hier kan Nederland nog wat van leren denk ik zo. Alles was gelukkig veel beter geregeld dan bij de conferentie voor ' de dag van de leraar'. We mochten zelf workshops kiezen en ik had in de morgen gekozen voor 'Social-Emotional Learning in the Classoom: a Cognitive Behavioral approach' en in de middag voor 'Changing Behavior: Behavior Assesment and Management Practices for the Classroom'. Het was een interessante leerzame dag alleen jammer dat hij erg lang duurde waardoor je de aandacht kwijt raakt na een tijdje (vooral als je snel afgeleid bent en alles in het Engels is). Maar drankjes en de lunch met heerlijk eten was heel goed geregeld allemaal. In de avond zijn we nog naar het casino gegaan (gratis drankjessss!) en daarna naar de red pianobar. Die was echt heel erg gezellig, we waren hier voor het eerst.

Vandaag is het bewolkt hier. Ik begin het gevoel van herfst hier een klein beetje te voelen omdat het gisteren ook de hele dag heeft geregend met onweer! In de middag zijn we de stad in gegaan aan de Franse kant, Marigot. In de avond hebben we spareribs gegeten. Daarna door gereden naar Caroussel want we hadden heeeeeeeeeel veel zin in lekker ijs! Altijd genieten daar!

Zondag hebben we lekker film gekeken bij Carolien en Cuff. Ik was chagrijnig die middag door onze huisbazin. Gelukkig gingen we in de avond met een aantal gezellige mensen een drankje doen aan het strand en dat was echt heel gezellig! Veel gelachen, gedronken en even nergens aan gedacht!

Maandag was een fijne stagedag, niets speciaals gewoon lekker veel les kunnen geven en veel dingen kunnen doen. Ik ga die kids nog missen als ik dadelijk weer naar Nederland ga. Dinsdag hadden Loes en ik onze vrije dag en hebben we in de morgen eerst hard gewerkt aan school. In de middag zijn we naar het strand van Grand Case geweest aan het Franse gedeelte. Dat herfstgevoel waar ik eerder over praatte was trouwens ook weer helemaal weg! Was erg gezellig samen met Loes en echt weer een heel ander strand om te zien. We willen er zoveel mogelijk gezien hebben voordat we gaan (Er zijn er 37!) Daarna zijn we snel naar huis gereden, hebben we gedoucht, gegeten en zijn gelijk doorgereden naar de bios want die film begon om half 7 al. Alles moest snel, snel, snel maar gelukkig zaten we op tijd bij de film. Komt Carolien ineens de bioscoopzaal binnen gelopen met de mededeling dat onze autolichten nog aan stonden haha OEPS! Ik door de bioscoop gerend om ze snel uit te zetten en terug te gaan. Dinsdagavond, voor maar 4 dollar naar de film blijft mijn favoriete avond!

Vandaag heb ik een nieuwe Sociaal-emotionele les gegeven en deze ging erg goed. De kinderen vonden het leuk en waren erg betrokken. Verder de rekengroep weer geholpen, sociogram afgenomen, woorden gelezen voor taal en twee kinderen getoetst, tussendoor nagekeken met Colette en na school nog vergadering gehad tot half 4! Lange, drukke dag! Loes en ik hadden tegenover ons huisje films gehuurd en een film avondje gehad.

Het is alweer donderdag en voor me gevoel was het een rare week maar dat kwam vooral omdat we op dinsdag vrij zijn geweest en vandaag school hadden. We hebben weer atelier gehad en ik mocht de dansgroep weer doen. Super leuk om met die kids te dansen. Lekker ook dansjes van Top-recreatie met ze gedaan! De huisbazin kwam thuis aanzetten met een doos toen we net aan kwamen rijden. Ik zei: 'ik denk niet voor mij hoor, laat eens zien' en ja hoor daar stond toch mijn naam op de doos. Het was een super leuke verassing van pap en mam vanuit Nederland voor sinterklaas. Een doos vol chocolade, pepernoten en leuke cadeautjes! Daar was ik echt blij mee! Bedankt!

Vrijdag gingen we op stage Sint Martin's day vieren (die eigenlijk aankomende maandag pas is, maar dan is er geen school). De bovenbouw gingen presentaties doen en hadden een soort markt opgezet en wij gingen met de onderbouw een eilandtour doen. Gezellig met de hele klas in de bus en het hele eiland over. We zouden eigenlijk over de boardwalk in Philipsburg gaan lopen maar toen begon het ineens te druppelen. We zijn doorgereden naar een groot veld waar met allemaal gingen eten. De ouders van onze klas hadden hele lekkere dingen gemaakt (typisch sint maarten) Was echt lekker, koken kunnen ze hier wel! Na de picknick zijn we doorgereden naar school en was de dag alweer voorbij. Natuurlijk is opa vandaag 80 jaar geworden en hebben ze mijn filmpje die ik hier gemaakt heb voor hem laten zien! Gefeliciteerd opa! In de avond gingen Loes en ik wat drinken bij Cindy( een collega van school) met een aantal andere. Daarna hebben we nog een drankje gedaan op het dakterras en zijn daarna door gegaan naar een lounge club. Erg mooie, leuke en nieuwe tentjes gezien! Weer wat leuke dingen erbij!

Vandaag is het zaterdag en willen we (hoe verassend) naar het strand. In Turkije hoefde ik nooit naar de zee omdat ik daar niet zoveel om gaf. Maar hier is de zee zo lekker en mooi dat ik elke dag wel naar de zee wil. Liever dan het zwembad! We hebben lang weekend zoals jullie gelezen hebben want maandag is het Sint Martin's day en dan is iedereen vrij. Er is dan parade, leuke marktjes, feestjes etc. dus ik ben erg benieuwd. Explore, Dream & Discover!

Dit was het weer voor nu! Tot later!

• 09 November 2013 - 19:35

Hennie En Carin:

hey die bas

En ja hoor weer een uitgebreid verslag mooi man ben alleen de tel kwijt hoeveel verschilende bay's hebben jullie nu gehad?
    En jou filmpie is hier zeer goed ontvangen ze vonden het prachtig maar ook niet anders verwacht je kunt er naar blijven kijken echt kei goed gedaan. Het etentje vrijdag avond vond opa ook geweldig heeft heerlijk zitten smullen. En dan halloween skon kostumeke hadde aan maar ook niet anders verwacht van jou zoals altijd alles tot in de puntjes verzorgd.
    Hey bas voor je het weet bende dadelijk weer terug geniet er nog maar gruwelijk van want als je thuiskomt is het hier denk ik bar koud en misschien ligt er wel sneeuw dus raad ik je aan nog maar een aantal strandjes mee te pikken.
    En ff nog iets marlou wordt zeer binnenkort geopereerd ze heeft een flinke niersteen vandaar al die pijn en hij is te groot en hard dat het niet vergruisd kan worden, wel balen maar hopelijk einde van constant buikpijn.
    Och en dan die kindjes daar ik geloof best dat je ze ontzettend gaat missen maar de hollandertjes zijn ook schatjes hoor.
    Zo bas ik ga weer stoppen en zoals je inmiddels wel weet vol verwachting wachten we weer op een nieuw verslag. Groetjes en xxx van ons allemaal.